Dag 5

Idag är nog den jobbigaste dagen konstigt nog. Beror nog på att jag gick upp tidigt imorse, har nyss druckit min andra shake och magen kurrar för full...JAG  ÄR HUNGRIG!

Försov mig imorse, somnade inte förän halv 4!! fattar inte vad mitt problem är..funderar på att gå till apoteket och köpa några piller som hjälper en mot sovproblem.

Snaaart har det iaf gått en vecka, lr idag är det 5:e dagen och enligt viktklubben. se händer detta:
Dag 5
Mer än halva veckan har gått och du har klarat de första tuffa dagarna. Nu hämtar kroppen sin energi från fettdepåerna och när fettet förbränns utvecklas ämnen i kroppen som bl a gör att hungerkänslorna minskar. Normalt använder kroppen glykogen som energi till bl a hjärnan, men när glukogenet är slut och fettförbränningen startar utvecklas en annan form av energi till hjärnan. Denna energiform kallas ketonämnen och forskarna menar att det är dessa ämnen som möjligtvis reglerar aptiten. Ketonämnen bidrar också till att du får en känsla av välbefinnande och lätthet i kroppen. Du börjar nu känna dig piggare. Hungerkänslorna minskar. Att fettförbränningen nu startat kan du själv märka på bl a andedräkten som ändrar doft. Borsta tänderna ofta och använd munvatten.


Glömde bort att väga mig imorse eftersom jag försov mig, väger mig imorn istället!
Har inte märkt så mkt skillnad än. Kanske liiiite på magen men absolut inte mycket, hoppas att jag känner mig hyffsat smal när 2 veckor har gått....annars blir jag fan arg :P


Kommentarer
Postat av: Anonym

vad är det för diet du går på? :)

2009-11-24 @ 13:11:47
URL: http://psycological.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0