Dag 3

Idag känns det tungt, känner mig svimfärdig om jag ställer mig upp snabbt. Men har vant mig vid att vara hungrig nu, känns som jag liksom inte har något val...måste klara 2 veckor. Har lagt ut pengar på alla shakes och vill gå ner i vikt så att jag ska ge upp kommer inte på tal!

Detta händer dag 3 på ren kur enligt viktklubben.se
Dag 3
Du har redan minskat i vikt. Dina glykogendepåer som nu töms väger ca 1/2 kg och dessa depåer binder ca 3 ggr sin egen vikt i vätska. Det är detta som förklarar de första dagarnas snabba viktminskning. Du måste fortsätta att dricka mycket vätska eftersom glykogendepåerna normalt hjälper kroppen med att hålla vätskebalansen. I takt med att depåerna töms får kroppen svårare att hålla vätskebalansen. Det är viktigt att vätskan intas jämt fördelat över hela dagen. Upp till 5 liter kan du dricka för att må bättre. Håll ut! Detta är oftast det tuffaste dygnet. Tänk på att du mår bättre så fort glykogendepåerna är tömda och kroppen börjar ta av fettet. Om du äter något nu så fyller du på glykogendepepåerna och du drar ut på tiden fram till den maximala fettförbränningen. Koncentrera dig på din målbild. Upplev hur bra du mår när du nått ditt mål.

Har gått ner ytterligare ett kilo, känns bra men vet att det endast är dessa första dagarna som man tappar mkt i vikt. Ska bli så spännande å se vart jag landar efter 2 veckor. Nyfikenheten gör att jag inte tänker ge upp. Vet att det kommer bli jobbigt med upptrappningen, får itne äta för mkt för då kommer jag gå upp i vikt igen.

Ska göra iordning mig sista shake för dagen och sen blir det filmkväll!



Kommentarer
Postat av: sassa

duktig du är!

fortsätt så.

2009-11-14 @ 21:55:56
URL: http://sassaheffaklump.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hehe okey, men det var ett tips i alla fall.. du kommer bli mkt gladare av resultatet om du bara hade vägt dig en gång i veckan :)



Nejdå, kaffe får man dricka! Sålänge det är utan mjölk. Kaffe kan öka förbränningen till och med. Men du har köpt via internet, så du kanske inte har fått all info som man brukar få hos en konsulent? Som t.ex att inte ta dagens första shake förrän 2 timmar efter du gått upp? Så förbränningen hinner starta. Och vet du hur du gör med upptrappning sen?



Nja.. gick upp 0.6 kilo bara, så jag var nöjd :) Sen hade jag inte ätit alltför nyttigt heller, så blev desto nöjdare att jag inte hade gått upp mer :P

2009-11-15 @ 19:51:38
URL: http://sandralander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0